Friday, March 25, 2011

S.A.B.A.R

Assalamualaikum readers..






As you all knows, SPM result has already came out. A lot's of thing happened. All day long I've been crying. even though the result not yet announced. i know that i'm not gonna have the result that i want. i know that i will disappoint my parent for the third time. dari awal lagi ayah aku dah cakap yang kita kena redha dengan apa sahaja keputusan yang bakal kita perolehi. tapi, aku ni boleh la dikatakan degil. tak nak dengar jugak kata ayah aku, at last aku sendiri yang menangis sebab tak redha dengan ketentuan-NYA. menyalahkan takdir? alhamdulillah, aku belum lagi sampai tahap nak menolak semua takdir aku. after saw my slip, aq macam terduduk. siapa menyangka kan, usaha yang selama ini hanya tinggal debu. debu yang memang tiada gunanya. mungkin ada salah dimana-mana selama ni. aku cuba muhasabah diri. lagipun, aku perlu kuat. my bff sangat down waktu tu, kalau aku turut sama down mcm dia, kesian dekat dia. 


alhamdulillah, walaupun dia tidak setenang air di tasik waktu tu. tapi at least, dia tak lah menangis tanpa henti sebab aku kenal siapa dia. dia sama seperti aku. selepas je dapat result, aku larikan diri ke tandas. after 5 minutes, aku pergi bilik counselor, hajat memang nak jumpa cikgu lily coz i'm not comfortable with the other teachers. because I've been there couple of times. at that times, there is no other teacher except her. so, i show my result to her. know what? at that time, i would say that i'm 15% ok and relax with my result. but after i heard what she said, i can say that not even 0.0001% recover from the sadness. i think that i got no hope at all to continue my study. 






tapi alhamdulillah, ibu dan ayah aku tidak sedikit pun marah walaupun aku tahu mereka sedih dengan keputusan aku. ya ALLAH, sungguh aku menyayangi mereka. ramai jugak kawan-kawan aku yang pelik+marah dengan aku atas sebab result aku. ahhh, pedulikan semua itu kerana ini rezeki aku yang sejak azali telah tertulis di atas sana. insyaallah ada la rezeki aku di IPT nanti. insyaallah.. tidak semestinya orang yang berjaya waktu SPM nie, akan berjaya seumur hidup nya. kadangkala, orang yang tidak mempunyai SPM itu akan lebih bahagia dan berjaya dari orang yang SPM nya cemerlang. 


 terima kasih semua sebab sudi tenangkan aku.. bagi sesiapa yang still rse down, baca ni. insyaallah akan rasa lebih baik nanti.. doakan sama-sama kita berjaya membanggakan ibu bapa kita di menara gading nanti.



No comments: